Rätt,rätt & rätt

Freja är så himla lätt att rida, antagligen för att hon är väl riden och även att vi passar ihop. Red idag tre varv på en liten gräsbana, första varvet lyssnade hon inte alls, hon ville gå sina egna vägar och var upptagen med att kolla på allt hon ville se, andra varvet mer fokus började försöka lyssna och nu slutade hon bry sig om allt annat och det tredje varvet gick hon i form, utan problem.

 

Vi red sedan ut på en åker, där fick hon ibland gå på långa tyglar, ta långa kliv och sträcka ut sig ordentligt, och ibland bad jag henne gå i form. Hon var jätte glad och positiv, och för stunden kunde man tro att hon var en 4 årig racerponny som inte gjorde annat än att tävla i de flesta grenar ;)

 

 

Det här med att få hästen i form har blivit en så annorlunda sak nu när jag rider Freja, på henne blir den rätt och ärlig och det vi håller på med är absolut inte så att jag sitter och rirklar med fingrarna ”för att få hästen att suga på bettet” eller varför man nu gör det med händerna. På Freja känns formen så ärlig och så rätt, och jag är glad över att jag kan rida henne så.

 

 Känns inte rätt att lägga upp denna bilden efter hur hon såg ut idag på fältet, men har just nu inte så mycket andra bilder. Ska dock ta med kameran på torsdag och fredag! :D

 












Kom ihåg mig?
Mitt namn är Fanny, jag är 18 år och bor utanför Norrköping.

Jag har tidigare varit på en Connemarauppföning där jag kärade ner mig i en häst vid namn Messi. Han är en one in a lifetime häst och jag saknar honom oerhört mycket.

Nu tar jag hand om Freja aka Frejson som är 25 år, men shhh säg det inte högt för det vet hon själv inte om. Mer information om henne kommer, jag har inte lärt känna henne tillräckligt än.

Men här kommer ni få ta del av mina åsikter och tankar, hoppas det faller dig i smaken ;)