Pigg och underbar

I måndags red jag ut på Freja själv för första gången, det gick jätte bra! Men hon föredrar nog att ha med sällskap, för hon ville vända ett par gånger men då är det bara att försöka få henne på andra tankar som t.ex ta en trav eller ställa henne åt något håll. Men annars var hon jätte pigg och väldigt fram, vi skulle ta en galopp där vi brukar, och jäklar vilken fart hon fick, öronen rakt fram och benen i fullgalopp, älskar att se henne så :D

 

 

Måste klargöra en sak som många kanske inte vet, Freja är 25 år och rids eller motioneras på något sätt varje dag för att inte bli stel. Hon är 25 men man kan tro att hon är 15, hon är pigg och fräsch i kroppen, hon är riktigt välriden och jag tycker att det är så fantastiskt att hon mår så bra som hon gör ;´) Så det är därför jag alltid rider Freja när jag har stalldagarna, men såklart kan jag välja att ta en promenad eller så, vilket det kommer bli mer av nu när det är fint vårväder! :)

 

 











Kom ihåg mig?
Mitt namn är Fanny, jag är 18 år och bor utanför Norrköping.

Jag har tidigare varit på en Connemarauppföning där jag kärade ner mig i en häst vid namn Messi. Han är en one in a lifetime häst och jag saknar honom oerhört mycket.

Nu tar jag hand om Freja aka Frejson som är 25 år, men shhh säg det inte högt för det vet hon själv inte om. Mer information om henne kommer, jag har inte lärt känna henne tillräckligt än.

Men här kommer ni få ta del av mina åsikter och tankar, hoppas det faller dig i smaken ;)