Har blivit erbjuden sköthäst

 Idag idag fick jag ett samtal från min moster, hennes killes systerbarn har en häst vid namn Lambick.

Det ska tydligen vara lite utav en problem häst, och eftersom min moster vet att jag oftast fastnar för sådana hästar så tipsade hon mig inför Victoria som ägaren heter.

 

 

 

Hon vill gärna ha en skötare på honom då hon också går gymnasiet och känner att hon inte har tid att ge Lambick tillräckligt mycket kärlek i veckorna. Eftersom jag kommit så bra överens med Messi som var en problem ponny så tänkte de att jag kanske skulle passa bra med Lambick.

 

 

Lambick är en skäckfärgad maxad D-ponny som är 14 år, alltså helt perfekt till mig. Så jag känner att jag ska ge detta en chans. Ska ut och hälsa på honom snart och sedan får jag se om jag blir skötare i två stall eller om jag väljer att ta honom i höst, om det blir för stressigt med skolan och sånt.

 

 

 

Men jag ska ge detta ett försök, han kanske får mig att vilja fortsätta med hästar även när Messi flyttar. Jag hoppas att jag kommer komma överens med denna häst! :)

 

 
Men jag kommer inte svika Messi, stannar hos honom till han försvinner. Kommer fortfarande göra allt jag kan för att han ska bli min egen, bcs he is my soulmate.


Amanda & Lilleman    •     •   http://bagheeraomalley.blogg.se

Vad roligt, lycka till!

Engla    •     •   http://freehorselove.blogg.se

Vad roligt! Förstår att det är jobbigt med att Messi troligtvis åker iväg. Men som du säger kan övergången bli lättare om du har någon annan häst att luta dig mot(:
Berätta gärna hur det går med Lambick när du hälsat på honom(:

Svar: Ja precis, det ska jag absolut göra! :)
fanzyy.blogg.se

Engla    •     •   http://freehorselove.blogg.se

sv: Får du gå 4år på gymnasiet då eller hoppar du in med 98orna på hästlinjen? Vad går du nu?(:
Jo, känner att jag måste göra något roligt varje dag om jag ska orka fortsätta plugga(:

Svar: Jag har ingen aning, hoppas på att få hoppa in med 98:orna om jag väljer att börja om. Annars så blir det nog ett extra år för mig.

Går djursjukvård, men får knappt hålla på med djuren. Därför har jag tröttnat rätt mycket och vill börja om på nytt ;)
fanzyy.blogg.se










Kom ihåg mig?
Mitt namn är Fanny, jag är 18 år och bor utanför Norrköping.

Jag har tidigare varit på en Connemarauppföning där jag kärade ner mig i en häst vid namn Messi. Han är en one in a lifetime häst och jag saknar honom oerhört mycket.

Nu tar jag hand om Freja aka Frejson som är 25 år, men shhh säg det inte högt för det vet hon själv inte om. Mer information om henne kommer, jag har inte lärt känna henne tillräckligt än.

Men här kommer ni få ta del av mina åsikter och tankar, hoppas det faller dig i smaken ;)