Tvingar du din bästa vän?

 Du säger att din häst är din bästa vän, varför tvingar du hen då att göra saker som hen sägen nej till?

 

Du rider på banan, hästen har en dålig dag, skulle hellre vila men nej du har gjort ett schema som måste följas för att du och din häst ska vara i topptrim till tävlingssäsongen. Du tvingar ner hästen i form, du tvingar den springa på en liten volt för du ska ha igenom DIN vilja, hästen ska böja på sitt huvud, trams den håller på med som säger ifrån och visar att den inte vill…

 

Och när du kommer hem letar du upp en bild, lägger upp och skriver ”Min bästa vän” ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

 "Åh världens bästa häst, min bästa vän<333333"
 

Det är skillnad på att tvinga, och komma överens om, t.ex om man rider ut, hästen vill till höger men man har tänkt ut en annan väg, precis lika dant som när man diskuterar med en kompis om vilken väg som blir roligast, den ena får ge sig. Men det är skillnad på att märka att hästen verkligen inte vill hoppa över diket, men du piskar på för den inte har något val, precis som att din kompis inte vill gå den mörka gränden på kvällen, då antar jag att du inte slår din kompis för att få din vilja igenom? men tydligen att göra så på en häst och sedan kalla den för din bästa vän är inget konstigt. Haha ganska kul ändå, hur man kan vara så egoistisk :P

 

 

Som för några veckor sedan ville inte Freja att jag skulle hoppa upp, jag märkte det klart och tydligt. Det första jag tänkte var nej hon får inte vinna, men efter en stund kopplade hjärnan ”vafan håller jag på med?”, jag hoppade av och gick, vilket hon tyckte mycket bättre om, vi kom överens.

En dag då Freja var trött och inte alls på humör, men vi gick en mysig promenad istället
 

 

Jag önskar bara att fler människor kunde använda hjärnan, jag menar inte att klandra någon, men ibland får man tänka till på vad man håller på med, det är som sagt skillnad på att tvinga och komma överens om.












Kom ihåg mig?
Mitt namn är Fanny, jag är 18 år och bor utanför Norrköping.

Jag har tidigare varit på en Connemarauppföning där jag kärade ner mig i en häst vid namn Messi. Han är en one in a lifetime häst och jag saknar honom oerhört mycket.

Nu tar jag hand om Freja aka Frejson som är 25 år, men shhh säg det inte högt för det vet hon själv inte om. Mer information om henne kommer, jag har inte lärt känna henne tillräckligt än.

Men här kommer ni få ta del av mina åsikter och tankar, hoppas det faller dig i smaken ;)